Meteen naar de inhoud

Strategie

Twijfel je over jouw strategie of is deze inmiddels verouderd? Ik help je graag bij het vast stellen van jouw strategie. Ik houd van eenvoudig en duidelijk. Daarom werk ik graag met het OGSM, ook wel het businessplan op één A4 genoemd. Deze methode kunnen we samen toepassen. Met jouw kennis van het bedrijf en mijn frisse, kritische blik van buiten, maak jij de juiste keuzes. Zo zet jij een heldere basis neer voor de toekomst. Je start altijd met een solide strategie.

Je strategie is op orde, de stip op de horizon is duidelijk. Je hebt focus aangebracht en soms lastige keuzes gemaakt. Is het dan nu tijd om jouw verhaal te gaan delen? Voor je daar echt goed mee kunt starten, is er nog meer werk te doen. De eerste stap na strategie is positioneren. Wie ben je? Waar sta je voor als organisatie of bedrijf? Wat is jouw unieke aanbod voor de klant? Als je weet waar je voor staat en jouw klant belofte helder hebt dan kun je gaan visualiseren. En tot slot deel je jouw verhaal daar waar jouw klant zijn/haar informatie zoekt.

positionering klantwens propositie

Postioneren gaat over jezelf, jouw bedrijf, je identiteit. Wie ben je nu, wie wil je zijn?

We maken je verhaal zichtbaar. Een unieke identeit, tone-of-voice en beeldtaal.

Kies de kanalen waar jouw klanten en prospects zijn en start met het delen van jouw verhaal

Kijk ook goed naar de diversiteit van je klanten. Willen ze allemaal het zelfde? Of hebben ze andere, verschillende behoeftes? Hoe zoeken ze informatie? Waar worden ze blij van? Of waar maken ze zich zorgen over. En kan jouw product dat probleem oplossen?

Tijdens het vaststellen van je propositie leer je klantgroepen herkennen en het verschil in wensen zien. Daarna kun je aan die specifieke groep de best passende oplossing aanbieden.

Meer lezen over over positionering en propositie? Klik hier.

Klanttype A
Klanttype c
Klanttype B
Klanttype D

Als je weet waar je voor staat en wat jouw unieke klant propositie is, dan ga je jouw verhaal zichtbaar maken. Jouw positionering en je klantbelofte worden vertaald naar een logo, een huisstijl, een website, een beeldstijl, etc.

In deze fase werk ik samen met branding bureau’s, freelance ontwerpers en tekstschrijvers. Op basis van een goede briefing ontwikkelen we ’tools’ die jouw unieke identiteit uitstralen.

Zo klopt jouw verhaal met je uitstraling.

Klik hier voor een mooi voorbeeld van verhaal-visualisatie

Quick stand-in

delen mediaplan communicatie

Nu de basis staat en een herkenbare eigen stijl heeft, wil je dat natuurlijk met de hele wereld delen. In deze fase brengen we samen in beeld hoe je jouw ideale klant kunt bereiken.

Waar haalt ‘jouw klant’ zijn informatie vandaan? Zijn dit vakbladen, white papers, internet, beurzen, social media? Zijn er nog andere kanalen? Op basis van deze inzichten maken we een plan van aanpak en dan kan het delen van jouw verhaal beginnen.


Wil jij meer weten over een stevige positionering, een heldere strategie én over verhalen delen? Laten we dan kennis maken en onze verhalen uitwisselen. Stuur me gerust een mail via chantal@v-kwadraat.nl. Ben je benieuwd naar andere bedrijven die ik een stap verder heb gebracht met strategie, marketing en communicatie, check dan mijn projectpagina of mijn LinkedIn-profiel.

project interim

Natuurlijk ga ik zorgvuldig om met jouw gegevens. Lees hier de privacy verklaring van V-Kwadraat.