Koude acquisitie via LinkedIn: Hoe ga jij hier mee om?

cold calling

Aan energiebedrijven die me bellen om V-Kwadraat een beter aanbod voor energie te doen ben ik inmiddels wel gewend. Goedkoper, slimmer, privévoordeel, etc.

Het zal allemaal wel. Ik wimpel ze duidelijk en beleefd af. Vervelend, maar niet veel aan te doen.

De laatste tijd krijg ik via LinkedIn steeds vaker verzoeken om bij te praten over uiteenlopende onderwerpen. Het begint met een verzoek om te connecten, meestal naar aanleiding van gezamenlijke contacten, gezamenlijke expertise of een interessant CV. Meestal zeg ik ja, want ik leer graag nieuwe mensen kennen en wil mijn netwerk uit te breiden.

Vaak al binnen een uur na acceptatie, verschijnt er een bericht in mijn LinkedIn mailbox; “Ons bedrijf is een specialist in A”, “Wil je groeien op X?”, ”Mag ik mijn kennis over Z met je delen?”. Een puur commerciële boodschap.

Is dit soort acquisitie de nieuwe trend? Ik word hier niet blij van. Soms biedt men mij een expertise aan, die ik zelf beheers. Wat wil je dan? Connecten prima, iemand helpen aan het juiste contact ook fijn, maar die ‘goedbedoelde’ aanbiedingen?

Hoe ga jij hiermee om? Moet ik een disclaimer toevoegen aan mijn profiel? Of ga ik deze berichten gewoon negeren? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen