Mijn aanbod voor jouw verhaal

Een goed verhaal is opgebouwd uit verschillende hoofdstukken. En de beste verhalen hebben een solide basis. Als je steeds werkt vanuit deze basis is er focus en helderheid. Toch hebben organisaties soms moeite met deze basis. Vaak weet het management team al waar de organisatie heen wil, maar vindt men het moeilijk om dat eenduidig vast te leggen. Soms ligt de strategie wel vast, maar past de identiteit van het bedrijf  niet meer lekker.

En intussen verandert de wereld en hoe moeten wij nu mee? Als dit soort vragen leven in jouw organisatie dan kan ik helpen. Een goede basis start bij weten wie je bent en waar je voor staat. Een businessplan of strategie, positionering en een goede propositie helpen je hierbij.  Ik kan ze samen met jou schrijven en delen.

Visuals V-Kwadraat

Strategie

Er zijn verschillende modellen en methodes om strategie te bepalen. Ik help je bij het kiezen van de juiste methode en leg met jou en je team de strategie vast. En als er al een goede strategie ligt dan gaan we door naar de volgende stap. In deze stap leg je vast wie je bent en wat je jouw klant te bieden hebt. We gaan aan de slag met je positionering en propositie.

Positionering + Propositie =

Een effectief en geloofwaardig organisatieverhaal start met het vastleggen van je positionering en je propositie. Helaas worden ze vaak door elkaar gebruikt. Je positionering gaat over jezelf, over je identiteit; wie ben je, wie wil je zijn en hoe wordt je gezien door je klanten. Bij propositie start je daarentegen vanuit je klant; welk probleem lost jouw product of dienst op voor jouw klant. Samen vormen de positionering en de propositie dus een perfecte basis voor jouw verhaal.

propostie + postionering

Start jouw verhaal

Zodra je de klantwaardes uit je propositie in beeld hebt, kun je beginnen met het vastleggen van jouw verhaal. En omdat je weet wie je bent en waar je voor staat (identiteit), kun je in jouw eigen stijl en taal jouw meerwaarde voor je klant benoemen. Kortom in het traject van positionering heb je al jouw sterke punten vastgelegd. Bij de propositie heb je ontdekt hoe jij de klant echt kunt helpen. Samen vormen ze de basis om jouw waarde voor de klant te delen vanuit jouw herkenbare identiteit. Jouw eigen verhaal, maar herkenbaar voor de klant.

Mijn aanbod

Ik help met het bepalen van je strategie, positionering en/of  propositie. Samen kunnen we een plan maken en dat delen met je bedrijf. We enthousiasmeren je medewerkers om aan vanuit de strategie te gaan denken en handelen. Zodat ze zien wat hun bijdrage is aan het bedrijfsresultaat of waarom deze verandering een verbetering brengt. We zorgen ervoor dat je beter zichtbaar wordt voor je klanten. We laten zien welk probleem jouw product oplost en waarom hij bij jou moet kopen.

Ben je benieuwd naar anderen bedrijven die ik heb geholpen met strategie, marketing en communicatie, klik dan op projecten.


Chantal Oostvogels

Wil je aan de slag met jouw verhaal?  Ben je bezig met positionering of propositie en kom je er niet uit. Ik help je graag verder.

Bel me gerust op 06 36 45 32 85.